Pojęcia:
- Zasoby — to aktywa, dzięki którym można ukończyć projekt (osoba, wyposażenie, materiały, zapasy)
- Tworzenie zasobu — określanie jego dostępności w godzinach, dniach, w dniach tygodnia, itd. (1 osoba może być dostępna przez 50% swojego czasu, tj.20 godzin dla 40-godzinnego tygodnia pracy, inna może być dostępna przez cały czas, np. 40 godzin)
- czas trwania zadania – jeżeli do wykonania danej pracy jest niewielu ludzi, wówczas takie zadanie zwykle potrwa dłużej niż w sytuacji, gdy osób jest więcej
Typy zasobów:
- praca — osoba, taka jak programista czy ogrodnik, może być ponownie przypisana, ale nie może zostać wyczerpana czy zużyta; zasób jest przypisywany do zadań w celu wykonania pracy
- materiał — materiał ma koszt jednostkowy, ale nie zużywa godzin pracy, może jednak zostać wyczerpany
- koszt — użycie zasobów kosztowych pozwala na elastyczność, gdy idzie np. o podróże czy dostawy — za każdym razem, gdy używasz danego zasobu
Dodajemy zasoby — Zadania/Widok/Arkusz zasobów lub Zasoby/Dodaj zasób:
- dodaj zasoby pracy – stosownie do potrzeb
- dodaj zasoby materiałowe – stosownie do potrzeb
- dodaj zasób kosztowy – stosownie do potrzeb
- sprawdź na karcie Widok terminarz zespołu i użycie poszczególnych zasobów